25 Kasım 2011 Cuma

Büyüme Ağrısı

Bizim evde geçen yazın baş aktörlerinden biri bacak ağrılarıydı..
Ve arada bunlara eşlik eden karın ağrıları..
Bir anda anneee bacağım acıyoooor feryadı, azcık öp - kokla - ovuşturdan sonra işine devam eden bir çocuk..
Aynı işlem karın ağrıları için de bu şekilde devam ediyordu.
Sürekli olmaması, sancı gibi gelip geçmesi , yada en en fazla 10 dk sürmesi acaba arada numara mı yapıyor bu insan yavrusu bile dedirtiyordu bana. Bacak ağrılarının büyüme ağrısı olabileceğini düşündüğüm için de çok endişe etmemiştim.
Ama karın ağrısı için aynı şeyi söyleyemeceğim.
Bir de yaz sonu bir kaç hafta evimize uğrayan kusma döngüsü ile birleşince bayağı huzursuzlanmıştım. Ben huzursuzlandım ama doktorumuz pek oralı olmamıştı. Nitekim geçti.
Geçti geçmesine de ben bugün öğrendim ki büyüme ağrısı denen şey illa bacakta olacak diye bir şey yokmuş. Yüksek oranda bacakta olmak üzere karın, göğüs, sırt, kol ağrısı da büyüme ağrısı olabilirmiş.
Büyüme ağrısı 3-12 yaş arasında, yoğunlukla da 3-5 ve 8-12 yaşları arasında görülürmüş. Gece uyandıracak kadar şiddetli olabilirmiş ki bizimkiler gündüz ağrısıydı genelde. Hızlı büyüme dönemlerinde ve sıpanın zıvanadan çıkıp deli divane koşup atladığı günlerde daha çok görülürmüş.
Bunları Arda' nın değişmesi gereken tabanlıkları için ortopedistimizi aradığımda öğrendim. Kemiklerin hızlı büyümesi sırasında kasların onlara uyum çabasıdır diye de kısa bir tanım yaptı doktorumuz. Yani göğüs kafesi de büyüyor sonuçta değil mi, en basitinden..
Ve durum aydınlandı:
Birincisi bu sıpanın boyu yazın bir anda uzadı, şimdi durdu gibi
İkincisi oram ağrıyor buram ağrıyor mızlanmaları bahçeli evi kapayıp buraya döndüğümüzden beri yok. Orda sabahtan akşama kadar çimen üstü aktivite ve suyla oynama varken evde bir halt yok tabii. Çok çok okulun bahçesinde koştuğu maksimum bir saat o da koşuyorsa..
Sonuç olarak ateş, kızarıklık, şişlik, morluk yada döküntü yoksa, kısa süreli ağrılarsa masaj yapıyoruz, azcık öpüp okşuyoruz ve takılmadan geçiyoruz. Ama masaj ile de geçmesi, en azından hafiflemesi gerekiyor ona göre..

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails