24 Eylül 2013 Salı

Meme Savaşları

Evet! Tam da başlıktaki gibi savaş halindeyiz..
Ben ki emizrmeyi seven bir anneyim. Emzirmek terapi gibi, sakinleşme, totomu yere koyma ve dinlenme anı. Keyif..
Emzirirken birşeyler içtiğim, kitap okuduğum çoktur. 
Yok açmış gözlerini bana bakıyorsa onun da keyfi başkadır. Bakışırsın, konuşursun, bir nevi tanışır, birbirine alışırsın. 
Hele ki uzun uzun emer de bir de memede uyursa misss.. 
Memede uyumasın denir ama bana memede uyutmak çok kolay ve sancısız geliyor. Başka türlüsünü de bilmiyor(d)um. Arda hep memede uyudu. Memeyi bırakınca da öyle uyumak için çok sancı çekmedi. 
Ben de 6 -7 aylıktı memede uyumasın diye bir dönem savaşıp sonra salmıştım. Salış o salış, 2 yaşına kadar memede uyudu. 
O yüzden ben sanıyorum ki bebek dediğin uzun uzun emer, anne de kendi de bu işten keyif alır, üstüne bir de memede uyur..
Can efendiden çok öğrenecğim şey varmış meğer..
Can'ın ve dolayısı ile benim savaşım 20. günden sonra başladı.
Karnındaki gazı, midesindeki havayı daha net hissetmeye başlayınca hem emmek isteyip hem hem de gaz ağrısı çekme anları biraraya gelmeye başladı. 
Uyurken yada uyku mahmuru iken memeyi alıp, dibini görene kadar emen çocuk, uyanıkken, özellikle de akşam uykusuna yatmadan önce meme ile savaşmaya başladı. 
İki yudum al, sonra bırak, bu arada bağır, sonra anne seni alsın omuzuna yatırsın veee içinde kalsa onu havaya uçuracak kadar büyük bir gaz baloncuğu, kocaman bir gooorrrkkk sesi ile çıksın gitsin. Sonra tekrar iki yudum ve tekrar bırak ve bağır ve kalk.. 
Bu böyle bitmek bilmez bir döngü haline geliyor bir süre sonra. 
En fenası o iki yudumdan sonra inat edip memeyi bırakmazsa oluyor. Hem kızıyor, hem tepiniyor hem emiyor ve tabii bolca hava yutuyor. 
Hooop sil baştan..
Birisi emzirme keyfinden mi bahsetmişti??
Nadir anlarda , olur da karnı rahatsa, midesi boşsa uzun ve sakin emzirme seansları yaşanabiliyor bizim evde ama pek nadir işte..
Bu sıpa bana bildiklerimi baştan, başka şekillerde öğretiyor.
Önceleri yenidoğan her bebek gibi çok uyuduğundan, uykusundan ayılmadan emzirip, tepişmekten kurtarıyordum. Ama şimdilerde daha uzun uyanık kalıyor haliyle ve yeniden uyumadan önce meme istiyor. Memede uyumak diye birşey anlattığım sebepten mümkün değil zaten ve dans başlıyor..
Bu en çok akşam uykusuna yatmadan önce olunca ben de anne sütünü biberonda vermeyi denedim. Ağzı çok dar, o çekmeden akıtmayan bir biberon şimdilik ikimizi de rahatlattı. 
Çünkü bu savaş sırasında bir de sütün çok gelmesi, onun hem midesi hem de ağzına kontrolü dışında dolan sütle başedememesi de var. 
40'ı çıkana kadar çok şiddetli devam eden meme savaşları, şimdilerde daha az ve sakin yaşanıyor. Yada ben alıştım! 
Çok didiklemiyorum. 
Gazı ile başetmeyi öğrendiğinde daha keyifli emecek biliyorum. Doyduğunu anlayacak en azından. Bu şekilde savaşırken onu da anladığından emin değilim. 
Şimdilik uykusu açılmadan emzirerek, akşam çok uzun sürerse bu kavga biberon vererek günü kurtarıyorum. Yeterince kilo  alıyor, kusmuyor. Geriye bir tek benim keyfini süremediğim emzirme anları kalıyor ama olsun. Bu cüce de böyle deyip geçiyorum. Sanırım tecrübe biraz da rahatlık demekmiş.
İki ayının dolmasına günler kala çok da stabil bir düzene geçemedi. Geceleri güzel uyumasına rağmen, gündüz ne zaman uyur, ne zaman emer diye sorsa biri kafasına göre derim.
Çok başına buyruk, emrinde de kölesi ne de olsa..:)
Bu aralar biraz da kendi derdime düştüm. İllet bir diş ağrısı ve bitmesini beklediğim antibiyotik hayat kalitemi, enerjimi çok düşürdü. 
Can'ın memeyle savaşmaya takati var ama benim onunla savaşmaya takatim yok.
Yarın dişimdeki sorunu ( umarım) çözüp, daha sonra da bu sıpanın düzensiz günlerini düzene koymak istiyorum. 
Meme emme aralıklarını uzatarak, onun gaz ile başetmesine yardım etmek ve meme savaşlarını da bu şekilde hafifletmek gibi amaçlarım var. Bunu yapmak demek, emmek isteyen 2 aylık bir bebeği oyalamak için, kucakta gezdirmek, bol bol konuşmak filan demek ki, kafamın yarısı sürekli ağrır 
iken yapabileceğim iş değil.
En kısa zamanda Can , ben ve meme arasında barış imzalamış olarak geri dönmek üzere iyi günler dilerim.



2 yorum:

bveç dedi ki...

Oyyy... kolaylıklar diliyorum Zeynep'cim... Çınar'da da durum buydu. Hep saatlerce meem emip memede uyuyakalan bebeklere ve tabii daha çok annelerine özendim.

Çabucak geçer dişin de umarım, gerçekten o ağrıyla baş etmek yeterince zor; çocuklarla daha da zordur.

Geçmiş olsun, öpüyorum seni ve minik adamlarını!

ZEYNEP dedi ki...

Başak'cım sağol.. Birkaç gün içinde diş mevzuu bitecek inşallah ben de biraz daha dinç olacağımı umuyorum. Benzer şeylerin yaşandığını bilmek iyi geliyor insana. Valla sıpanın gözü açıkken emzirmeye korkar oldum:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails