20 Kasım 2010 Cumartesi

Gecikmiş Cevap: Bilimsel Sobe


Gecikmiş bir cevap borcum var, Evrim' in sobesini daha da gecikmeden devam ettireyim..

1. Bir zamanlar “bebek günlükleri” vardı. Sizce bloglar onların yerini aldı mı?

Kocaman kırmızı bir defterim vardı, ajandamsı bir şey, günlük değil de beğendiklerimi yazdığım, not tuttuğum filan, günlüğe benzeyen tek şeyim oydu sanırım. Bu blog sanki o defterden daha bir günlük gibi benim için,zamana not düşebileceğim bir yer gibi. Ama günlük deyince daha da özel bir şey geliyor benim aklıma, blogların o kadar özel bilgiyi ve anıyı barındırmadığını düşünüyorum.

2. Blog yazarlığı ebeveynlik tarzınızı etkiliyor mu? Nasıl?

Blog yazdığım ve okuduğum için normalde olacağımdan daha farklı bir ebeveyn olduğumu düşünmüyorum. Ama yazmak ve okumak , özellikle de sizinle aynı şeyle 'annelikle' meşgul olanların bloglarını okumak çok farklı bakış açıları kazandırıyor insana, benzerlikleri görmek, aynı sorunlara uygulanan farklı çözümlere ulaşmak, siz de aynı sorunla yüzyüze geldiğinizde ampullerin yanmasına neden olabiliyor :) 

3. Anne-baba-çocuk blogları blog dünyasını etkiliyor mu? Nasıl?

Anne-baba-çocuk bloglarının oldukça kalabalık bir gruba hitap ettiğini, kendi içinde çok anlamlı sosyal paylaşımlar yaptığını düşünüyorum. Ama blog dünyasının geneline etkisi çok yoktur sanırım..

4. Cocuk büyütmekle ilgili olarak, bloglar olmasaydı kesinlikle farklı davranırdım dediğiniz bir şey var mı?

Zormuş bu soru :) Daha önce de yazdığım gibi okuduklarımdan kalan tortular mutlaka yön veriyor davranışlarıma, en azından küçük notlar olarak bir yerlerde kalıyor ama farklı yapardım diyeceğim bir örnek bulamadım şimdi..
5. Anne-Baba olmak meslek mi yoksa üstlendiğimiz toplumsal rollerden biri mi?

Bu bir rol bence. Çok da içselleştirilen rol üstelik. Anne - baba olarak doğmuyoruz ama anne baba olduktan sonra da daha öncesi yokmuş gibi, sanki hep bu sıfatlara sahipmiş gibi hissediyoruz. Canla başla ve en önemlisi de doğaçlama olarak oynadığımız en zor ama en güzel rol..

6. Anne-baba-çocuk blogları, babaları nasıl etkiliyor?

Bizim babamız üçümüzün birlikte yaşadığı şeyleri bile bazen okuyarak takip ediyor :) Başka blogları da link verirsem, bak böyle de bir fikir var, boyle de bir örnek var, yada ne de güzel yazmış gibi yorumlarla gidersem okuyup dikkate alıyor. Şimdi bunu da okuyup yok ben aslında blog takipçisiyim der mi bilemem :)

7. Bloglar yoluyla gerçekleşen bilgi ve deneyim aktarımı büyükanne-büyükbabaların bilgi ve deneyimini değersizleştiriyor mu?

Ben bir anne olarak annelerimizin eksikliğini çok hissediyorum. Belki çok yakınımda olsalar farklı düşünürdüm ama zorlandığım anlarda bizi tanıyan ve güvendiğim birilerinin fikirlerine hala ihtiyaç duyuyorum. Çocuk büyütmek her ne kadar son sözün sizde olduğu, başka bloglardan da öğrenseniz, annenizden de öğrenseniz son kararı sizin verdiğiniz, iç güdülerinizin çok önemli olduğu bir olay. Bloglar güncel trendleri daha kolay yakalarken, bazı anlarda eskilerin öğütleri de yol gösterici olabiliyor.

8. Anne-baba-çocuk blogları sözkonusu olduğunda, blog yazmayı daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz?

Şimdilik hayatımızın tam ortasında ve odağında çocuğumuz olduğu için blog da onun blogu gibi oluyor ama aslında sadece kendim için yazmaya başladım, bir deşarj mekanı, aynı zamanda paylaşma ve aynı zamanda da unutmamak için not tuttuğum bir alan olarak görüyorum. Çok hakkını vererek de yapamıyorum aslında blog yazma işini. Daha fazla ciddiyet daha fazla çaba gerektiriyor. Yine de çocuğumla ilgili olsun olmasın, yazacak şeylerim olduğu sürece devam eder gibi geliyor.

9. Yazdığınız blog kapansa ya da kapatılsa bloglar yoluyla kurduğunuz sosyal ilişkiler devam eder mi?

Blog olmasa da devam edecek arkadaşlıklarım var, blog bizimle aynı paralelde olan diğer insanlara ulaşmayı sağlayan kolaylaştıran bir araç oluyor, kurulan ilişkilerin kolay kolay biteceğini sanmıyorum.

Şimdi de sanırım benim de birisine sobe demem gerekiyor. Mlke-Btkn ve Alyamaya'nın Esra'sı kabul ederseniz benim sobem de size geliyor. Cevapları da annebabacocukbloglari@gmail.com adresine gönderirsek çalışmaya katkıda bulunabilirmişiz.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails